nyárigumi

A gumiabroncsok egy nagyon bonyolult szerkezet. A nyárigumi abroncsok nagyon sok alkotóelemből állnak össze, egy részük egy speciális összetételű gumi. Megtalálhatóak benne még különféle textil alapanyagok is, valamint műanyag- és fém szálak kompozitjai is. A vulkanizálás során még ként is adnak az alap keverékhez. Ennek az az oka, hogy el kell indulnia azoknak a folyamatoknak, melyek létrehozzák a különféle kémiai kötéseket. Ezek a kötések azért fontosak, hogy később az abroncs megfelelő mennyiségben rugalmas legyen. A kén a legolcsóbb alapanyag ezen folyamat beindítására, így a gyártók körében igen közkedvelt. A vulkanizálás több napig is eltarthat, ez attól függ, hogy az abroncs fala mennyire vastag. A folyamat következő része, az abroncs egyes darabjainak összeállíása. A gumiabroncs legfontosabb részei a következőképpen alakulnak: A legbelső réteg a légzáró réteg, melynek lényege, hogy megtartsa a működéshez szükséges levegőt. Fő feladata ezen felül, hogy megakadályozza a különféle külső anyagok behatolását. Ezután következik a szövetváz, amelynek feladata, hogy ellenálljon a terhelésnek. Mivel a szövetváz folyamatos terhelésnek van kitéve, nagyon fontos, hogy megfelelően hajlékony legyen. Az úgynevezett övek nyelik el azokat az erőket, amelyek a gumikra hatnak a talajról. Nagyon fontos tehát, hogy megfelelő szakító szilárdsággal rendelkezzen, valamint, hogy nagymértékben merev legyen, hiszen így csökken a kopás nagysága is. A következő rész az abroncs pereme, majd a peremvédő, majd az oldalgumi és végül a futó.